אבחוני נפש
  • בית
  • אבחון פסיכולוגי
    • אבחון נוירופסיכולוגי
    • אבחון דיכאון
    • אבחון פוסט טראומה
    • אבחון הפרעות חרדה
    • אבחון פסיכודיאגנוסטי
    • אבחון כשירות נפשית
    • אבחון פסיכולוגי לילדים
    • הערכה פסיכולוגית
  • אבחון פסיכיאטרי
    • אבחון פסיכיאטרי בכפייה לשם הוראה על אשפוז פסיכיאטרי
    • אבחון פסיכיאטרי לילדים
    • אבחון פסיכיאטרי למבוגרים
    • אבחון הפרעות אישיות התנהגותית
    • אבחון סכיזופרניה
    • אבחון מאניה דפרסיה
  • אבחון פסיכוגריאטרי
    • אבחון דמנציה ואלצהיימר
  • אבחון התפתחותי לילדים
    • אבחון בשלות לכיתה א’
    • אבחון הדלגה
    • אבחון התפתחות הילד 3-10
    • אבחון פיגור שכלי
  • הפרעות על הספקטרום האוטיסטי
    • אבחון אוטיזם
    • אבחון הפרעה התפתחותית נרחבת בספקטרום האוטיסטי
    • אבחון תסמונת אספרגר
  • הפרעת קשב וריכוז
    • מבחן “CPT”
    • מבחן “BRC”
    • מבחן “MOXO”
    • מבחן “TOVA”
    • אבחון היפראקטיביות
    • אבחון עצמי להפרעות קשב וריכוז
    • שאלון לאבחון הפרעות קשב וריכוז
  • אבחון לקויות למידה
    • אבחון דידקטי
    • אבחון תפקודי
    • אבחון פסיכודידקטי
  • אבחון בני נוער
    • אבחון בעיות התנהגות בבני נוער
    • אבחון התמכרויות בבני נוער
    • אבחון התפתחות מגיל 10-18
    • אבחון נטיות אובדניות בבני נוער
    • אבחון פסיכיאטרי בבני נוער
  • אבחונים נוספים
    • מבחני אינטליגנציה
    • אבחון תעסוקתי
    • אבחון חרדת קהל
    • אבחון חרדת טיסה
    • אבחון הפרעה טורדנית כפייתית
    • אבחון התמכרויות
    • אבחון הפרעות אכילה
  • מדריך
    • בעלי התפקידים המעורבים באבחונים
  • בית
  • אבחון פסיכולוגי
    • אבחון נוירופסיכולוגי
    • אבחון דיכאון
    • אבחון פוסט טראומה
    • אבחון הפרעות חרדה
    • אבחון פסיכודיאגנוסטי
    • אבחון כשירות נפשית
    • אבחון פסיכולוגי לילדים
    • הערכה פסיכולוגית
  • אבחון פסיכיאטרי
    • אבחון פסיכיאטרי בכפייה לשם הוראה על אשפוז פסיכיאטרי
    • אבחון פסיכיאטרי לילדים
    • אבחון פסיכיאטרי למבוגרים
    • אבחון הפרעות אישיות התנהגותית
    • אבחון סכיזופרניה
    • אבחון מאניה דפרסיה
  • אבחון פסיכוגריאטרי
    • אבחון דמנציה ואלצהיימר
  • אבחון התפתחותי לילדים
    • אבחון בשלות לכיתה א’
    • אבחון הדלגה
    • אבחון התפתחות הילד 3-10
    • אבחון פיגור שכלי
  • הפרעות על הספקטרום האוטיסטי
    • אבחון אוטיזם
    • אבחון הפרעה התפתחותית נרחבת בספקטרום האוטיסטי
    • אבחון תסמונת אספרגר
  • הפרעת קשב וריכוז
    • מבחן “CPT”
    • מבחן “BRC”
    • מבחן “MOXO”
    • מבחן “TOVA”
    • אבחון היפראקטיביות
    • אבחון עצמי להפרעות קשב וריכוז
    • שאלון לאבחון הפרעות קשב וריכוז
  • אבחון לקויות למידה
    • אבחון דידקטי
    • אבחון תפקודי
    • אבחון פסיכודידקטי
  • אבחון בני נוער
    • אבחון בעיות התנהגות בבני נוער
    • אבחון התמכרויות בבני נוער
    • אבחון התפתחות מגיל 10-18
    • אבחון נטיות אובדניות בבני נוער
    • אבחון פסיכיאטרי בבני נוער
  • אבחונים נוספים
    • מבחני אינטליגנציה
    • אבחון תעסוקתי
    • אבחון חרדת קהל
    • אבחון חרדת טיסה
    • אבחון הפרעה טורדנית כפייתית
    • אבחון התמכרויות
    • אבחון הפרעות אכילה
  • מדריך
    • בעלי התפקידים המעורבים באבחונים

אבחון בעיות התנהגות בבני נוער

אבחון בעיות התנהגות בבני נוערגיל ההתבגרות הוא גיל רצוף בבעיות ובקשיים. הדבר הוא עניין שבשגרה ועבור המתבגר עצמו אתגר של ממש. השינויים הרבים שהוא חווה, פיזיים ונפשיים, מאלצים אותו להתמודד עם תקופה לא פשוטה, הנמשכת מספר שנים.

יחד עם זאת, ישנם בני נוער המתמודדים בגיל זה גם עם בעיות התנהגות שונות. בעיות אלו הן קיצוניות הרבה יותר מבעיות ההתנהגות האופייניות לגיל עצמו ונלווים להם תסמינים שונים, המשפיעים באופן משמעותי על התנהלות חייהם וגם על התנהלותם של הסובבים אותם.

מהן בעיות התנהגות

בעיות התנהגות בבני נוער הן הפרעה נפשית בפני עצמה. הן באות לידי ביטוי בהתנהגות בעייתית, התנהגות מזיקה וקיצונית לרוב, בין אם למתבגר עצמו ובין אם לסביבה. הסיבות לבעיות התנהגות אלו יכולות להיות רבות. לעיתים מדובר בגורמים מולדים ולעיתים אלה הם גורמים סביבתיים.

לכל זה יש להוסיף את הגיל עצמו, את גיל ההתבגרות, שמציב בפני המתבגרים אתגרים וקשיים לא פשוטים, העשויים להפוך את בעיית ההתנהגות הקיימת לחמורה עוד יותר. אבחון בעיות התנהגות בבני נוער נעשה לרוב על ידי פסיכולוג, המתמחה בטיפול בילדים ובבני נוער. לאחר שזיהו הוריו של המתבגר או המורים בבית הספר תסמינים העשויים להעיד על בעיית התנהגות והבינו שהנורות האדומות שהם רואים מצריכות התייחסות, פונים ההורים לגורם מקצועי, לפסיכולוג או בהמשך גם לפסיכיאטר במידת הצורך.

כיצד נעשה האבחון

האבחון על ידי בעל המקצוע נעשה תוך התייחסות לתסמינים הנלווים לבעיית ההתנהגות, תוך התייחסות למצבו הבריאותי הכולל של המתבגר וגם לסיבות שגרמו לו לסבול מבעיה זו. האבחון הוא הליך לא פשוט. ישנם בני נוער המסרבים לשתף פעולה עם סביבתם ואינם מוכנים לפנות לאבחון וגם לטיפול וישנם כאלה המערימים קשיים רבים על בעלי המקצוע והופכים את האבחון למאתגר מאד. אולם, פסיכולוג מומחה או פסיכיאטר יודע כיצד להתמודד עם הקושי הזה ואיך לבצע את ההליך האבחוני בצורה נכונה ועם הסבלנות הרבה הנדרשת ממנו לשם כך.

הפרעות התנהגות שאותן מזהים לרוב במהלך האבחון יכולות להיות שונות. זו יכולה להיות הפרעה דו קוטבית, זה יכול להיות דיכאון, בעיות חברתיות שונות, בידוד חברתי, הפרעות אישיות וגם שימוש יתר בסמים ובאלכוהול. בעיות קשב וריכוז וגם היפראקטיביות נחשבות אף הן בעיות התנהגות וישנם בני נוער רבים הסובלים מהן.

להפרעות התנהגות אלו ואחרים יכולים להיות נלווים התקפי זעם תכופים. ישנם בני נוער הסובלים מהפרעות התנהגות ומעורבים בפעילות פלילית ויש כאלה המפגינים התנהגות קיצונית מאד בפומבי. עוינות, התפרצויות זעם חמורות, גניבה, שקרים, הרס של רכוש, היעדרות מהלימודים, מעשים תוקפניים ואלימים מאד, פעילות מינית מוקדמת והתנהגות המבטאת הרס עצמי הם סימנים היכולים להעיד על בעיית התנהגות המצריכה טיפול.

הטיפול המוצע אחרי האבחון

לאחר האבחון קובע הפסיכולוג או הפסיכיאטר תכנית טיפול, שבה מעורבים, לעיתים, גם הוריו של המתבגר. התכנית עוזרת לו לפתח מיומנויות חשובות והיא מספקת לו כלים שיוכלו לסייע לו להתמודד עם הקשיים השונים בחייו. בחלק מהמקרים נדרש גם טיפול תרופתי, ובמיוחד במקרים של התנהגות הרסנית ומזיקה.



המאמרים הפופולארים ביותר
  • אבחון תסמונת אספרגר
  • אבחון פסיכיאטרי
  • אבחון פסיכודיאגנוסטי
  • אבחון מאניה דפרסיה – איך מאבחנים נכון?
  • אבחון נוירופסיכולוגי
תנאי שימוש
כל הזכויות שמורות לבעלי האתר. אין לעשות כל שימוש בתוכן | המידע באתר אינו מהווה או מחליף חוו"ד / יעוץ / שרות רפואי / ייעוץ משפטי
להתאמת טיפול
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס